Enter your keyword

Esu Gražvyda Andrijauskaitė. Grafikos studijas baigiau Vilniaus dailės akademijoje, gyvenu Kaune. Studijuojant Vilniaus dailės akademijoje išbandžiau pagrindines tradicines grafikos technikas, tačiau labiausiai sužavėjo giliosios spaudos galimybės.

Savo kūryboje dažniausiai naudoju tradicines grafikos technikas: ofortą, akvatintą, sausą adatą. Kūriniams būdingas kameriškumas, iliustratyvumas, detalumas. Vyrauja nedidelio formato piešiniai, oramentinės faktūros, daugiasluoksniškumas. Mano darbai gimsta atspaudus metalo plokštelėje išraižytą piešinį ant popieriaus specialiu spausdinimo presu. Visų pirma piešinys adata išraižomas ant paruoštos metalo plokštelės. Prieš raižant metalą jį reikia tinkamai paruošti, t.y. metalo plokštelę reikia nupoliruoti, padengti specialiu laku. Jam išdžiuvus, ant metalo plokštelės su adata raižau piešinį. Raižymas yra pagrindinis kūrybinis darbas, užimantis daugiausiai laiko. Išraižius metalo plokštelę, merkiu ją į specialų cheminį tirpalą, kuris išraižytas linijas ėsdina (įgilina), o plotas, padengtas specialiu laku, lieka švarus, nepaliestas tirpalo. Nepažeistas lako plotas atspaudus darbą lieka šviesiu fonu. Praėjus reikiamam laikui, plokštelę ištraukiu iš tirpalo ir nuvalau nuo jos laką specialiu valikliu. Tada prasideda spausdinimo darbai: visą metalo plokštelę įtrinu dažais ir kruopščiai ją nuvalau taip, kad neišraižytuose tuščiuose plotuose matytųsi nupoliruotas metalas, o išėsdintos linijos prisipildytų dažais. Taigi, linijos, kurias cheminis tirpalas išėsdino, prisipildo dažais, o tie plotai, kurie nebuvo paliesti tirpalo, lieka be dažų. Tada daromas atspaudas nuo dažais įtrintos metalo plokštelės ant specialaus estampinio popieriaus. Atspaudui atspausti reikalingas spausdinimo presas. Didelio spaudimo dėka piešinys nuo metalo persikelia ant popieriaus.

Grafika turi daugybę skirtingų technikų ir kiekviena iš jų leidžia išgauti skirtingus efektus.
Pamėgtąją oforto techniką dažnai derinu su kitomis technikomis, kurios leidžia išgauti ne tik linijinį piešinį, bet ir tonus, reljefą. Prie oforto mėgstu derinti akvatintos techniką, ši technika leidžia sukurti įvairaus stiprumo tonus.
Kartais naudoju sausosios adatos techniką, kuri leidžia išgauti sodrias ir minkštas linijas.
Taip pat mėgstu karpyti metalo plokštelę, t.y. suteikti darbui kitokią formą, ne visada naudoju tradicinį stačiakampį. Tam yra naudojamos specialios metalo karpymo žirklės.
Grafikos atspaudai yra tiražuojami, t.y. labai svarbu atspaudus numeruoti ir pažymėti bendrą tiražo skaičių. Kiekvienas atspaudas laikomas autentišku meno kūriniu.

Tačiau savo kūryboje neapsiriboju tik tradicinės grafikos lakštais. Užsiimu knygų iliustravimu,  piešiu ant drobių ir sienų, rengiu grafikos kūrybines-edukacines dirbtuves vaikams ir suaugusiems, užsiimu menine veikla su vaikais, turinčiais specialiuosius ugdymosi poreikius.